نیما قائدشرفی

گاه نوشته های یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار

              

پرداخت درون برنامه ای + Xamarin

دوشنبه ۱۹ بهمن ۹۴

پرداخت درون برنامه + زامارین اندروید

چند روز پیش تصمیم گرفته بودیم که به پروژه نبش امکان پرداخت آنلاین اضافه کنیم و من مسئول پیاده سازی این قسمت از پروژه بودم. اما چون ما از زامارین برای پیاده سازی برنامه استفاده می کنیم هیچ مستنداتی برای پیاده سازی درگاه پرداخت وجود نداشت و اکثر شرکت ها هم یک کتابخانه Jar برای اندروید ها گذاشته بودند که برای ما قابل استفاده بود اما به سختی پیاده سازیش نمی ارزید. 

به همین دلیل شروع به مهندسی معکوس سرویس های پرداخت درون برنامه ای مثل کافه بازار و برنامه های مشابه کردم و ساز و کار این پرداخت ها را پیدا کردم بعد از بدست آوردن اطلاعات دست به کار شدم و برنامه نبش رو به پرداخت آنلاین درون برنامه ای مجهز کردم. کل زمان کسب اطلاعات و پیاده سازی سرور ساید و کلاینت ساید و بقیه دنگ و فنگ ها ، حدود دو روز از وقت من رو گرفت که نسبتاً زمان زیادی برای پیاده سازی این امکان هست. اما دلیل اصلی زمانبر بودن این کار نبود اطلاعات و پیاده سازی های مشابه و شاید حتی همکاری نکردن شرکت های درگاه پرداخت در توضیح شیوه ی کار!

 

به همین جهت برای کاهش اتلاف زمان باقی برنامه نویسان عزیزی که از فریمورک فوق العاده Xamarin استفاده می کنند من یک ویدئو آموزشی برای اضافه کردن سیستم پرداخت درون برنامه ای با استفاده از درگاه پرداخت پارس پال تهیه کردم که در این ویدئو به شما ساده ترین سیستم پرداخت رو آموزش میدم. این ویدئو شامل پیاده سازی سمت سرور با زبان PHP ( فریمورک لراول ) و همچنین پیاده سازی اپ اندروید با زبان C# (زامارین) هست.

در این آموزش علاوه بر امکانات پایه ، یک امکان جالب هم توضیح دادم و آن صدا زدن توابع C# با استفاده از زبان Javascript در درون وب ویو هست.

ویدئو این آموزش که به صورت HD فیلم برداری شده رو از پلیر زیر می تونید ببنید و همینطور فایل ها پروژه رو می تونید از Payment ریپازتوری در اکانت گیت هابم دریافت کنید.

پیشاپیش از خطاهای که در حین نوشتن این برنامه رخ داده و همچنین چند جایی که غلط گفتاری داشتم (مثل خیلی case-sensetive هست یا اکولاد رو امپرساند اسم بردن) از شما عذر میخوام.

امیدورام مفید باشه.

دیدگاه های شما

نیما قائدشرفی

۱۲ مهر ۹۷ - ۱۰:۵۰
سایت پارسپال ریبرند شده به arianpal :)

رهام

۷ امرداد ۹۷ - ۰۰:۲۵
برای من که تازه دارم زامارین یاد میگیرم جالب بود. خیلی ممنون و البته http://parspal.com/ فیلتر هست و به سایت پیوندها میره!! :)

رضا بهاری

۲۹ تیر ۹۷ - ۱۶:۰۶
سلام وقت بخیر عالی بود مهندس من میخواستم زامارین رو شروع کنم به یادگیری از کجا باید شروع کنم و اینکه فیلم یا مطلب آموزشی میشناسید ممنون میشم معرفی کنید سپاس از شما

محمدرضا

۲۰ فروردین ۹۷ - ۰۸:۴۸
مهندس خیلی تشکر، عالی بود. خیلی بهش نیاز داشتم.

سبحان

۱۰ دی ۹۶ - ۰۵:۲۸
واقعا عالی بود. تشکر از آموزش خوبتون

احمد

۱۲ شهریور ۹۶ - ۱۳:۱۰
سلام . عالی بود .

کاربر زامارین

۹ بهمن ۹۵ - ۱۳:۵۶
تشکر بخاطر آموزش خوبتون آیا زامارین برای انجام پروژه های بزرگ مناسب هست؟ مثلا اگه بخوام برنامه مثل تلگرام بنویسم زامارین مناسبه؟