نیما قائدشرفی

گاه نوشته های یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار

              

شروع به کار

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۳

شروع به کار

دوستان سلام

این اولین یادداشته این وبلاگ من هست ، چند وقت پیش وبلاگه دیگه ای داشتم اما بدون اطلاع من شرکت بی کیفیت ارائه دهنده خدمات بدون هیچ دلیلی اکانت من رو معلق کردند و بعد هم حذف کردند حتی به من اجازه بکاپ گرفتن از اطلاعاتم هم رو ندادند بعد از کلی تیکت زدن مسئول پشتیبانشون به من اعلام کرد که اکانتم سرور رو اورلود می کرده ، بعد هم که فهمیدند اشتباه کردند اکانت رو به من برگردوند اما فقط اکانت رو . خلاصه که تلاش یک ساله من رو به باد دادند.

حدود یک ماه پیش ، از شکست وبلاگ قبلیم و احساس نیاز به داشتن یک بلاگ دیگه نتیجه گرفتم که باید دوباره وبلاگم را راه اندازی کنم ، اما می خواستم این بار به نام خودم باشه اما باتوجه به اینکه کمی نام خانوادگی من سخت هست و دیر در ذهن میمونه تو فکر این بودم که یک جور مخفف برای اسمم پیدا کنم خیلی کلمات رو انتخاب کردم اما یا دامینش گرفته شده بود و یا اینکه خیلی نامفهوم از آب در میموند. یادم به فیلم هری پاتر افتاد اون سکانسی که ولدمورت می گفت اسم من از بهم ریختن اسم اصلیم به وجود امده. من هم بلافاصله سرچ کردم و سایتی پیدا کردم که چند اسم می گرفت و چند ترکیب از حروف اون چندتا اسم می داد. من هم نام و نام خانوداگیم رو وارد کردم و دکمه ترکیب رو زدم ، چند ترکیب برام آورد و از بین همه اسم ها از اسم nifi خوشم اومد ، به سه دلیل ، اولین دلیلم این بود که یک کلمه چهار حرفی و ساده است ، دلیل دوم این بود که ابتدای این کلمه با بخش اول نام کوچکم شروع می شه و بخش انتهای این کلمه با بخش انتهای نام خانوداگیم ، دلیل سوم هم این هست که این اسم بر وزن wifi هست و خیلی این روز های بین مردم رایج شده به همین دلیل می تونه راحت تو ذهن بمونه.  بعد از اینکه این اسم رو انتخاب کردم به سامانه ثبت دامین ملی نیک سر زدم و دامین رو هوایز (whois) کردم و دیدم که آزاد هست سریع دامینم رو خریدم. بعد از ثبت این دامین توی فکر این بودم که وبلاگم رو با چی راه اندازی کنم هر چقدر فکر کردم و تجربه وبلاگ قبلیم که با وردپرس بود رو سبک سنگین می کردم احساس کردم که باید یه اسکریپت برای خودم بنویسم  این اسکریپت می تونه خیلی مفید تر از جوملا ، وردپرس ، دروپال و .... باشه. بعد از این تصمیم این توئیت رو توی اکانت توئیترم نوشتم.

از دیروز شروع به پیاده سازی و طراحی این اسکریپت کردم با ایده گرفتن از سَبک چند فعال عرصه وبلاگ نویسی حوزه کامپیوتر این وبلاگ را طراحی کردم. هنوز قسمت های از این اسکریپت رو پیاده سازی نکردم ویا حتی برای قسمت های هنوز تصمیم نگرفتم (مثل بخش نظرات) اما فعلن همین اسکریپت ناقص به من کمک می کنه تا بتونم مطالبم رو به اشتراک بذارم.

امیدوارم یادداشت های که تو وبلاگم می نویسم برای مخاطب های وبلاگم مفید باشه. اولین یادداشت این وبلاگ رو با داستان و خاطره به هدر دادم اما یادداشت های بعدیم مطمئناً مطالبی مفید تر می نویسم.

اها! یادم رفت به این اشاره کنم که سورس این بلاگ رو بعد از اینکه کامل شد روی اکانت گیت هابم به اشتراک میذارم تا هر کسی دوست داشت از این اسکریپت استفاده کنه و برای خودش یک وبلاگ بسازه (با لایسنس MIT)

ممنون که وقت گذاشتین و اولین یادداشتم رو خوندید.

دیدگاه های شما

احمد

۱۱ فروردین ۹۷ - ۰۷:۱۲
سلام منم همین مشکل رو یا این هاست خوردم، نامردا بک آپ سایت رو گرو نگه میدارن تا مشتری نتونه منتقل بشه. ایشاله یه روزی بیاد از دست این هاست های دزد همچون میزبان پایتخت و وردپرس کار راحت بشیم. البته جالبه که بدونید اینا دران با چندین دامین مختلف به صورت همزمان کار می کنند بدون اینکه نماد داشته باشند ehost.ir hpwp.ir و...

نیما قائدشرفی

۱۷ اسفند ۹۳ - ۰۵:۳۳
@danny مرسی میلاد جان لطف داری به من :) قصد اینو ندارم که اموزش پایه بذارم چرا که خیلی ها دارن روی این موضوع فعالیت می کنن و نسبتاً هم موفق هستن. میشناسی منو همیشه از پیرو #قانون_اختراع_دوباره_چرخ هستم نمی خوام دوباره از اول شروع کنم بگم این حلقه for هست ، فکر می کنم بیشتر رو مباحث +اینترمدیت پیش ببرم و شاید یکم تو آینده سیر کنم و دور نماهای که از آینده دارم رو به اشتراک بذارم ولی فعلن میترسم اصلن یادداشت بنویسم :))

نیما قائدشرفی

۱۷ اسفند ۹۳ - ۰۵:۱۱
@عارف ممنون عارف جان به وبلاگت حتما هر از گاهی سر می زنم واسم جالب بود که تصمیم گرفتی وبلاگت به زبان انگلیسی هست منم همین تصمیم رو داشتم ولی به نظرم امد که کامیونیتی ایران بیشتر نیاز به وبلاگنویس فارسی داشته باشه ولی چیزی که هست فک می کنم منم تا دوسال دیگه وبلاگم رو به انگلیسی تغییر بدم. #بروجلونترس

Danny

۱۷ اسفند ۹۳ - ۰۳:۵۴
من همچنان منتظر قطره ای از علم پربارت هستم .. مطلب های آموزشی زیاد بذار لطفا :)

عارف

۲۸ بهمن ۹۳ - ۱۴:۴۰
امیدوارم موفق باشی، نیما .. من هم یه همچین چیزی دارم farsimadan.ir یکم سرم شلوغه و حداقل تا عید 1394 آپدیت نخواهد شد ولی ایده داشتنش تقریبا مشابه ایده توهه